Jak zagwarantować sobie sprzedaż w przyszłości?

środa, 20 wrzesień 17, 13:45

Mój biznes opiera się przede wszystkim na Klientach po 30 roku życia, bardzo często przedsiębiorcach z wieloletnim doświadczeniem, a czytelników mam raczej w młodszym wieku. Jak mądrze prowadzić marketing w takiej sytuacji?

Podczas wykładu na konferencji zadałem takie pytanie uczestnikom:

Co Wy byście zrobili, gdy generalnie macie starszych Klientów, ale też macie dotarcie do ludzi młodszych? Jakie są Wasze propozycje? Jak powinien wyglądać strategiczny marketing?
Dwie odpowiedzi trafiły w sedno:

utrzymuj relacje z młodzieżą, bo w przyszłości będą od Ciebie kupować. Jacek
kształtować postawy u młodych, żeby potem stali się Klientami. Justyna
Dokładnie to jest strategia, którą ja stosuję od 2000 roku. Na samym początku stosowałam ją nieświadomie. Nie wiedziałem, że to tak będzie działało.

Mimo tego, że moi Klienci to przedsiębiorcy, to na szkoleniach np. Make The Change czy na warsztatach, czy w Nowym Kursie lub Akademii CzasNaE-Biznes uczę ich "hardkorowego" biznesu. Nie mówimy tam o huraoptymizmie i “robieniu pieniędzy” czy zarabianiu milionów. Skupiamy się na naprawdę konkretnych rzeczach.

Jeżeli wiesz, że oprócz stałych Klientów starszych, masz również grupę potencjalnych Klientów młodszych to tych drugich edukuj.

Na przykład u mnie Klient często pojawia się nawet 5 lat po tym, jak zapisał się na listę adresową. Analizując ich historię widzę, że są Klienci, którzy potrafili przez 5 lat czytać za darmo, by dopiero później stać się Klientami, którzy kupują moje produkty. Z mojej strony jest to jest inwestycja w ich rozwój.

Ja jestem takim klientem. Dojrzewałam do pierwszego zakupu od 2007 roku. Magdalena
Mało tego, z moich danych wynika, że mój typowy Klient kupuje ode mnie przez 7 lat. To jest moja średnia. W tej chwili jest to jedna z wyższych w tej branży. Są Klienci, którzy kupują ode mnie 30 razy, są tacy, którzy kupują raz i potem po kilku latach.

Wiem to, ponieważ mam w Ekademii system do analizy długofalowej wartości Klientów, i tego ile lat oni ze mną pozostają. Jest to system, który w żadnym polskim ani w większości zagranicznych nie istnieje.

Kupuję co najmniej od 2007 roku. Sławek
Mam dzisiaj takich Klientów, którzy u mnie kupili książkę, a w sumie wydali 5000 a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych na różne produkty.

To jest właśnie myślenie długofalowe o Kliencie. Warto jest mieć zawsze świadomość, kim jest Klient, kim jest typowy odbiorca i kiedy stanie się Klientem i czego te dwie grupy potrzebują ode mnie.

Jeżeli Ty:
  • masz dzisiaj powiedzmy 25 lat,
  • nie jesteś jeszcze gotowy, żeby myśleć strategicznie o biznesie
  • i głównie jesteś zainteresowany po prostu zarabianiem pieniędzy
to możesz ode mnie dostać bardzo dużo konkretnej wiedzy na ten temat, również darmowej np. na tym blogu

Rozwijaj się. W którymś momencie, kiedy założysz albo zaczniesz poważniej rozwijać biznes i będziesz potrzebować wiedzy, jak zbudować biznes na lata, to wtedy zapraszam do mnie na szkolenia, warsztaty i konsultacje.

Polecam zacząć od kursu, który pokaże Ci jak wystartować w e-biznesie i jak wykorzystać marketing ekspercki do promocji i zarabiania.


To jest fragment kursu Strategia Platynowego Produktu, który jest jednym z wielu modułów Akademii CzasNaE-Biznes

A skąd wiedziałem, że moi Klienci są starsi od wielu czytelników?


Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 320 czytelników