Prawdopodobnie w praktyce sprowadzasz tę zasadę do tego, aby wyszukać najlepiej zarabiające produkty i na nich się skupić. Niektórzy, bardziej doświadczeni biznesowo, sprawdzą jeszcze najlepsze kanały promocji. A jeszcze mniej osób patrzy na temat szerzej.
Dla przypomnienia: Zasada Pareto mówi, że 20% aktywów produkuje 80% dobra, a 80% aktywów tylko 20% dobra.
Czego w swoim biznesie nie lubisz robić?
W praktyce, w biznesie jest tak, że to co lubisz robić, często stanowi 80% poświęconego czasu, które daje tylko 20% rezultatów. A tego, czego nie lubisz robić, a zwykle to jest sprzedaż albo zarządzanie zespołem i praca nad strategią to jest 20% czasu, które daje 80% efektów. Nie bez powodu w większości większych firm najlepiej opłacana jest kadra zarządzająca i sprzedawcy.
Ale ta zasada działa też w innych obszarach biznesów - na poziomie bardziej szczegółowym. Np. w programowaniu 80% czasu zajmuje pisanie kodu, ale najwięcej korzyści daje dobre zaprojektowanie tego, co programujesz oraz konkretnych kroków.
Ćwiczenie, które otwiera oczy
Zastanów się, czego w swoim biznesie nie lubisz robić? A najlepiej:
- weź kartkę papieru (najlepiej większą niż A4)
- przedziel ją linię na pół
- u góry napisz z lewej strony: NIE LUBIĘ
- z prawej strony LUBIĘ
- następnie zapełnij te kolumny czynnościami po 1 w wierszu
- poproś kogoś zaufanego, kto wie jak pracujesz, aby pomógł Ci zweryfikować listę i dopisać brakujące elementy
Założę się, że po stronie NIE LUBIĘ większość tych rzeczy jest związana z rozwojem Twojego biznesu a w szczególności ze sprzedażą i planowaniem. Tylko dla przypomnienia - spotkania biznesowe bez złożenia oferty to nie jest sprzedaż, to jest networking albo budowanie relacji - tak samo jak marketing to nie sprzedaż.
A teraz znajdź ciche miejsce - takie, w którym Ci nikt nie będzie przeszkadzał - ew. załóż sobie słuchawki i puść spokojną muzykę BEZ SŁÓW. Dobra kawa/herbata nie zaszkodzi.
Weź NOWY notatnik i wypisz każdą czynność, którą lubisz robić, dodając do niej:
Ograniczony dostęp
Reszta jest ograniczona do osób, które mają aktywny dostęp do:
lub
Zaloguj się, jeśli już go masz