Ważne, że zapłacił, a jak ocenił to już cudownie. O tym, co dzieje się z nim później myślą tylko najlepsi przedsiębiorcy.
Zdarza mi się kupować na Allegro. Chyba tylko raz miałem przypadek, gdy kupowałem jakieś buty, że sprzedawca potem skontaktował się ze mną z propozycją kupna innych butów. Ale zrobił to tylko raz. Nie kupiłem, więc już nigdy więcej nie kontaktował się.
Na szkoleniach uczyliśmy sprzedawców z Allegro, żeby traktować Allegro nie tylko jako sposób na generowanie transakcji, ale przede wszystkim pozyskiwanie Klientów. Prawie nikt tak nie robi.
Odpowiedz sobie na pytanie:
Czy pozyskujesz Klientów czy transakcje?
Podpowiedź: pozyskujesz Klientów tylko wtedy, jeśli możesz powiedzieć, że:
- masz osobną listę Klientów (choćby jedną)
- wiesz, kto na Twojej liście jest Klientem, a kto nie
- i regularnie się z Klientami kontaktujesz
Jeżeli nie robisz tego to znaczy, że pozyskujesz transakcje. Nawet jeśli myślisz, że pozyskujesz Klientów, to pozyskujesz tylko i wyłącznie transakcje.
A więc pierwsza podstawowa rzecz:
Osobna lista kontaktowa Klientów
Musisz na nią zapisywać każdego, kto zostanie Twoim Klientem.
I dzieje się to samo - każdy Klient trafia na tę listę.
Dodatkowo powinieneś zapisywać Klientów poszczególnych produktów lub poszczególnych kategorii na osobne listy tematyczne.
Możesz więc każdemu produktowi przypisać osobną listę, albo utworzyć kilka list tematycznych.
Dlaczego musisz regularnie komunikować się z Klientami?
Na pewno masz różnych znajomych. Takich, których spotkałeś raz i nigdy więcej z nimi nie rozmawiałeś oraz takich, z którymi kontaktujesz się regularnie.
Wyobraź sobie taką sytuację.
Dzwoni do Ciebie znajomy i mówi, że potrzebuje pożyczyć 2tys zł. Spotkałeś go kiedyś na jakimś szkoleniu czy wakacjach raz i poszliście nawet na piwo, było bardzo sympatycznie. Nigdy więcej się nie kontaktowaliście. Pożyczysz? Zaczniesz się wypytywać? Będziesz się obawiał, czy zwróci?
A teraz dzwoni do Ciebie dobry znajomy, z którym widujesz się regularnie raz w tygodniu. Któremu pożyczasz 2 tys szybciej i z mniejszymi obawami? Oczywiście, że drugiemu.
To czemu nie kontaktujesz się regularnie z Klientami?
… naturalnie najlepiej przez impleBOTa - bo jest prosty i znacznie tańszy niż inne
Jeżeli tego nie robisz, to sprawiasz, że on o Tobie zapomina. Przestajesz mieć znaczenie w jego umyśle.
Jeśli się nad tym zastanowisz, to odkryjesz, że masz w głowie dla każdej osoby jakąś szufladkę. I ta szufladka albo zanika albo się zmniejsza z czasem, jeśli nie jest odpowiednio często otwierana. Ona tam cały czas jest, wiesz, że skądś go znasz… ale go nie znasz. Klient ma tak samo z Tobą.
Mówiłem, że lista Klientów jest dużo więcej warta. Skąd ja to wiem?
Ograniczony dostęp
Reszta jest ograniczona do osób, które mają aktywny dostęp do:
lub
Zaloguj się, jeśli już go masz