Piotr Majewski

Zanim wydasz duże pieniądze na reklamę…

Jeżeli nie masz systemów, nie masz procedur, nie masz automatyzacji, nie masz zespołu i przyłożysz duże pieniądze do reklamy, to po prostu zabijesz sobie biznes, bo ta reklama nie będzie w stanie na siebie zarobić.

Piotr Majewski
Jeżeli wiesz do kogo mówisz i co mówisz.

Wiesz, czego nie mówisz.

Nie potrzebujesz dotrzeć do wszystkich, czyli złapać swoim marketingiem jak najszerszej grupy osób.

To nagle okazuje się, że to jest dużo łatwiejsze. Masz jeden przekaz, który jest zawsze bardzo podobny.

Jeśli pracujesz w ramach jednego konkretnego przekazu, na codzień Twój marketing musi
pokaż więcej...
Piotr Majewski
Co jest najtrudniejsze w życiu przedsiębiorcy?

Można robić biznes "całą swoją osobą" i przypiąć sobie

plakietkę, że jestem najbardziej zapierdzielającą osobą w okolicy. Ale na dobrą sprawę...

... to nie jest powód do dumy.

Powód do dumy to jest zrobienie biznesu, który jest w stanie działać bez nas. To jest piekielnie trudne wyzwanie.
pokaż więcej...
Piotr Majewski
Masz przechlapane w biznesie, jeśli...

1: Głównie sprzedajesz swój czas. Nie zależnie od tego, czy pracujesz na etacie czy masz własną działalność gospodarczą, czy masz spółkę, to cokolwiek byś nie robił to jest to bardzo mocno związane z Twoim czasem.

2: Jeżeli Ty przestaniesz pracować, to albo ten Twój etat przestanie działać,
pokaż więcej...
Piotr Majewski

Dlaczego ludzie unikają powtarzalności i schematów w biznesie?

Bo wydaje im się, że jeżeli biznes będzie bardzo schematyczny, to przestanie być kreatywny.

A jest totalnie odwrotnie.

Piotr Majewski
Jeżeli jakaś strategia znana jest z tego, że działała na jakiejś grupie klientów, to prawie na pewno będzie cały czas działała na tej grupie klientów.

Jeśli Tobie nie działa, to prawdopodobnie stosujesz niewłaściwe metody, produkt jest nie ten, cena jest nie ta, oferta jest zła.

Problem z budowaniem dochodowego biznesu w
pokaż więcej...
Piotr Majewski
Nawet trudne decyzje biznesowe stają się proste, gdy…

Jeżeli wiesz kogo obsługujesz, wiesz kogo po co go obsługujesz, wiesz kogo nie chcesz obsługiwać, wiesz w jakich godzinach chcesz pracować, w jakich godzinach nie chcesz pracować itd. To...

Wiedząc to wszystko jesteś w stanie bardzo prosto podjąć nawet trudną decyzję.

Budując strategię odpowiadasz
pokaż więcej...
Piotr Majewski
"Piotrek po co w ogóle mówisz o strategii? Przecież wszyscy wiedzą, że po prostu trzeba mieć strategię."

Wszyscy wiedzą, ale tylko najlepsi ją faktycznie mają.

Gdy spytasz przedsiębiorcę: "czy strategia jest ważna"

Najpewniej odpowie: "Oczywiście, że jest ważna, trzeba działać strategicznie."

Ale jak zaczynasz patrzeć głębiej, to się okazuje, że tej strategii nie
pokaż więcej...
Piotr Majewski
Ile czasu trwa zbudowanie biznesu strategicznego?

Wdrożenie strategii to są miesiące. Pełnej strategii, to lata. Potrzeba też przynajmniej kilku miesięcy na to, żeby wdrożona strategia zadziałała.

Mówimy o małym biznesie.

Jeżeli biznes jest większy, to wdrożenie strategii zwykle zajmie więcej czasu, niż w mały biznesie, bo więcej rzeczy i osób musi się
pokaż więcej...
Piotr Majewski
Dlaczego nikt nie potrafi skopiować sukcesu Apple?

Zazwyczaj jest tak, że konkurencja i przedsiębiorcy wzorujący się na liderach rynku kopiuje techniki, a nie kopiuje strategii.

A to strategia daje efekt, a nie poszczególne techniki.

Strategia, czyli wszystkie techniki ułożone w sensowną i powiązaną całość w taki sposób, aby...

Zrealizować misję i wizję firmy. To
pokaż więcej...

Newsletter Strategia, Separacja i Skalowanie

Skupiamy się na strategii, budowaniu procedur, procesów i zespołów. Na odseparowaniu Cię od działalności operacyjnej i przygotowaniu Twójego biznes na skalowanie. Na zamianie etatu, który nazywasz biznesem, na prawdziwy biznes.

Dołącz do 96 761 czytelników