Budujesz biznes na lata czy tylko zarabiasz pieniądze?
Budujesz biznes na lata czy tylko zarabiasz pieniądze?
Zarabianie pieniędzy i robienie biznesu to wbrew pozorom dwa odrębne zagadnienia. Jeśli nie rozumiesz dobrze, co je różni, do końca życia będziesz sprzedawał swój czas za pieniądze...
Oto przykłady firm, które nie zarabiają na swoim podstawowym produkcie.
Większość przedsiębiorców zna zasadę Pareto, lub zasadę 80-20, ale ja patrzę na tę zasadę inaczej, szerzej.
Swoim Klientom od dawna przekazuję wydawałoby się kontrowersyjną zasadę: sprzedaj Klientom to czego chcą, a daj mi to, czego potrzebują.
Zanim zaczniesz tworzyć swój produkt lub produkty i wdrażać zaawansowane techniki sprzedażowe, dobrze na początku konkretnie ustalić, co oferować potencjalnym Klientom, aby chcieli to stosunkowo chętnie kupić i (co jest równie ważne), chcieli przyjść po więcej. Niby banał, ale czy na pewno? Sprawdźmy, czy nie popełniasz błędu...
Jeżeli chcesz zbudować biznes wokół produktu, a przez biznes rozumiem to, co generuje Klientów powracających, to zawsze dostarczaj więcej niż Klienci oczekują lub się spodziewają.
Zastanów się. Co było historycznie lepszym wyborem: życie osadnicze czy koczownicze? Hodowla i uprawa czy polowanie i zbieractwo?
Mój biznes opiera się przede wszystkim na Klientach po 30 roku życia, bardzo często przedsiębiorcach z wieloletnim doświadczeniem, a czytelników mam raczej w młodszym wieku. Jak mądrze prowadzić marketing w takiej sytuacji?