Procesy i systemy zabijają kreatywność... czyżby?

Apple było "kreatywne" w powszechnym rozumieniu przed 1997 rokiem - miało całą szeroką, ogromną gamę produktów. Laptopy, komputery i peryferia dla każdego typu Klienta. Nie było ani w ofercie ani w reklamach żadnego spójnego systemu.

Byli na skraju bankructwa.

Przyszedł Steve Jobs, wywalił z oferty niema wszystkie produkty. Zostawił cztery - laptop i pc dla użytkownika domowego i laptop i pc dla użytkownika profesjonalnego. Uprościł ofertę i z pomocą Tima Cook'a usystematyzował wszystko, co się dało.

I nagle się okazało, że...

Apple było w stanie robić rewelacyjne, niezwykle kreatywne kampanie i rewelacyjne, niezwykle kreatywne produkty.

Apple za Jobsa nie stało się kreatywne mimo systematyzacji. Stało się kreatywne dzięki systematyzacji. Systematyzacja dała im przestrzeń i zasoby.

Systematyzacja codziennych, powtarzalnych procesów uwalnia zasoby i budzi prawdziwą kreatywność. Co da się usystematyzować powinno być usystematyzowane.
Piotr Majewski
Pomagam przedsiębiorcom usługowym odseparować się od działalności operacyjnej i przygotować biznes na skalowanie. Umów się na sesję strategiczną.

Umów się na 2h sesję strategiczną

Podczas 2 godz. rozmowy online rozpoznamy problem, którego rozwiązanie da Ci najwięcej korzyści i przedstawię konkretne rozwiązanie tego problemu.

Umów się tutaj Napisz, jeśli masz pytania