Też możesz zbudować biznes, jaki zawsze chciałeś mieć...
"Chcę pracować maksymalnie 2 godziny dziennie i zarabiać więcej niż zarabiałem dotychczas."
Takie zadanie postawił mi jakiś czas temu Klient.
Dla pełnego obrazu sytuacji dodajmy, że biznes był prowadzony do tej pory ad hoc, bez systemów i zdecydowanej większości wisiał na "magii" właściciela, pochłaniając mu właściwie pełen etat.
Jak taki biznes zamienić na mniej pracy i większą sprzedaż. Czyli jak zrealizować marzenie prawie każdego przedsiębiorcy osobiście zarządzającego własnym biznesem?
Aby pracować mniej i móc zarabiać więcej trzeba biznes przebudować.
Ktoś mógłby powiedzieć, że można go też sprzedać... ale to nie prawda. Jeśli masz biznes prowadzony ad hoc przez Ciebie, to takiego biznesu nie da się sprzedać albo wcale, albo za dobre pieniądze. W najlepszym wypadku dostaniesz pieniądze z góry na oddech, ale nadal będziesz zasuwał jako pracownik swojego byłego biznesu.
Zazwyczaj osiągnięcie obu tych celów (pracować mniej i zarabiać więcej) na raz będzie niemożliwe. Chyba że masz bardzo dużo wolnych środków do zainwestowania w szybkie postawienie zespołu i systemów.
Zazwyczaj trzeba rozbić ten proces na 2 etapy.
Aby biznes można było w ten sposób zmienić, trzeba go najpierw uprościć, usystematyzować i odseparować od pracy operacyjnej właściciela.
Dopiero taki biznes można skalować.
Pracując ze wspomnianym klientem skupiłem się więc na takim wdrażaniu zmian w jego biznesie, aby minimalnie angażować właściciela.
W pierwszym etapie nie było moim celem wyciśnięcie maksimum dochodu dla właściciela. Inaczej niemożliwe było odseparowanie go od większości zadań, które do tej pory wykonywał.
Wybrałem więc takie jego zasoby i kompetencje, które dawały maksymalny zwrot z inwestycji przy minimalnym jego zaangażowaniu. Wszystko inne zostało mu "zabrane" i oddelegowane albo do pracowników, albo do systemów albo do zewnętrznych partnerów.
Łatwo powiedzieć, trudno zrobić. Ponieważ aby zabrać Ci 75% Twojej pracy (6 z 8h pracy dziennie) i oddać je komuś innemu, potrzeba bardzo dużo pieniędzy.
Nie wystarczy przecież jeden zwykły pracownik, aby Cię zastąpić, bo to co robisz jako właściciel prawie na pewno wymaga wysokiej klasy eksperta (lub kilku) albo rozdzielenia pracy mniej krytycznej na większą liczbę mniej doświadczonych osób.
Jakby na to nie patrzeć, jest to kosztowne.
Jeśli nie masz dzisiaj co miesiąc przynajmniej 10 tys. zł nadpłynności (ponad Twoje potrzeby), delegowanie będzie praktycznie niemożliwe.
Wspomniany klient zarabiał już dużo pieniędzy, ale deklarował, że większość z nich potrzebuje do życia.
Najlepsze jest to, że do osiągniącia wspomnianych efektów wdrożyłem tylko część całego modelu. Reszta była potrzebna do kolejnego etapu, skalowania.
Ty też możesz zmniejszyć ilość Twojej pracy, usystematyzować uciążliwe procesy. zwiększyć sprzedaż i przygotować biznes na skalowanie. Też możesz zbudować biznes, jaki zawsze chciałeś mieć.
Jeśli chciałbyś samodzielnie przeprowadzić taki proces u siebie, to cały model, wszystkie jego 5 głównych elementów i 20 szczegółowych elementów poznasz na kursie MAKE the CHANGE.
A jeśli chcesz, aby przeprowadzić Cię przez taki proces, to umów się na wstępną sesję strategiczną.
Podczas 2 godz. rozmowy online rozpoznamy problem, którego rozwiązanie da Ci najwięcej korzyści i przedstawię konkretne rozwiązanie tego problemu.
Umów się tutaj Napisz, jeśli masz pytania