Wizja to Twoja tarcza - Steve Jobs pokaże Ci, jak obronić każdą decyzję

Steve Jobs sekundy przed publiczną krytyką jego decyzji. Zobacz, jak z niej wybrnął...

Większość problemów nie ma jednego rozwiązania. Na większość pytań nie ma jednej odpowiedzi. Każdy ma swoją prawdę. Tylko Wizja ochroni Cię przed tymi faktami.

Wizja to twoja jedyna tarcza. Niezależnie od tego, czy mówimy o Wizji Życia (to jak robisz biznes w kontekście Twoich potrzeb) czy o Wizji Biznesu (to, co Twój biznes chce zmienić na rynku lub na świecie).
 
Aby zbudować, promować i rozwijać biznes musisz podejmować mnóstwo konkretnych decyzji. Dotyczących tego, jaki biznes prowadzisz, kogo obsługujesz, jak obsługujesz, jakie produkty, w jakiej technologii dostarczasz.
 
Na każde z tych pytań istnieją setki odpowiedzi, z czego większość jest dobrych. Do wyboru masz niezliczoną ilość narzędzi, modeli biznesowych, metod  budowania i zarządzania zespołami. Musisz wybrać przynajmniej jedno, maksymalnie kilka, rozwiązanie każdego z problemów, z jakim się zmierzysz.
 
Prędzej czy później, ktoś Twoje decyzje skonfrontuje. Może będą to pracownicy, kontrahenci, klienci albo nawet media. Ktoś stwierdzi, że Twój wybór jest głupi albo chociaż nieoptymalny, ponieważ wybór inny jest "obiektywnie lepszy".
 
W takim momencie możesz kłócić się porównując cechy Twojego wyboru... ale prawie nigdy takiej dyskusji nie wygrasz... bo prawie nigdy nie ma jednego idealnego wyboru.
 
Spieranie się z otoczeniem to jeden problem. Drugi, znacznie poważniejszy, to niemoc decyzyjna wymagająca z tego faktu. Taka niemoc albo niespójność decyzyjna może bardzo szybko zabić nawet dobrze zapowiadający się biznes. Albo otoczenie zobaczy, że nie potrafisz podjąć decyzji, albo że Twoje decyzje nie są spójne. Jedno i drugie komunikuje jedno: robienie z Tobą interesów to ogromne ryzyko.
 
Dlatego, zawsze, bez wyjątków, zanim zacznę budować z klientem strategię, najpierw ustalamy Wizję. Dla małych biznesów zarządzanych przez właściciela jest to tylko Wizja Życia. Dla biznesów większych, które nie "wiszą na właścicielu", można ustalić też Wizję Biznesu.
 
Ponieważ Wizja, czyli to, jak widzisz świat, tworzy subiektywną ramę. A rama ogranicza zakres dostępnych wyborów i równocześnie je uprawomocnia. Jeśli wizja jest przejrzysta, jedyne co otoczenie może zrobić to ją zaakceptować lub nie. Im bardziej jest precyzyjna, tym łatwiej podejmuje się decyzje.

Prosty przykład:

Dam Ci prosty przykład: 
Autor: Piotr Majewski
Pomagam przedsiębiorcom usługowym odseparować się od działalności operacyjnej i przygotować biznes na skalowanie. Umów się na sesję strategiczną.

Umów się na 2h sesję strategiczną

Podczas 2 godz. rozmowy online rozpoznamy problem, którego rozwiązanie da Ci najwięcej korzyści i przedstawię konkretne rozwiązanie tego problemu.

Umów się tutaj Napisz, jeśli masz pytania