Instagram - inspirujące posty

Znajdziesz tutaj rosnącą bibliotekę inspirująco-edukujących postów z Instagrama nt. Strategii, Separacji i Skalowania biznesu zarządzanego przez właściciela.

Gwarantowana śmierć Twojego biznesu

Alternatywą dla posiadania strategii jest działanie oportunistyczne... i śmierć Twojego biznesu.

To tak się zwykle kończy. Nawet jeśli udaje Ci się operacyjnie świetnie ogarniać Twój biznes, to w którymś momencie przestaniesz móc albo chcieć dalej to robić.

"Najlepszy" scenariusz dla biznesu niestrategicznego jest taki, że biznes umrze dopiero wtedy, gdy nie będziesz chciał lub mógł go już robić. Ale to oznacza, że cały ten czas miałeś etat, zamiast budować niezależne od Twojej pracy majątek w postaci biznesu.

Znam przykład firmy bardzo dużej, uwieszonej na właścicielu, który jest około 70-tki i cały czas trzyma ją twardą ręką. Firma nie jest w stanie funkcjonować bez niego mimo iż od dawna powinna. Jest bardzo dochodowa, on jest bardzo bogaty, ale firma jest jego całym życiem.

Inny przykład. Mniejsza firma. Kompetentny zespół pracowników, ale właściciel o wszystkim decyduje sam. Nie ma życia poza firmą. Umiera w w wieku ok. 70 lat samotny. Firmę przejmują pracownicy i dalej ją prowadzą. Skoro mogli po jego śmierci, mogli też wcześniej. Zabrakło wizji.

Pracowanie no-stop w swojej firmie do końca życia jako jej absolutnie niezbędny pracownik to realna alternatywa dla przedsiębiorcy oportunistycznego. Nie ma co się oszukiwać - szansa, że staniesz się w ten sposób bogaty albo uwolnisz się od ciągłej pracy jest minimalna.

Jest jednak równie duża szansa, że biznes po prostu wygaśnie na długo przed Twoją emeryturą. Wygaśnie, gdy nadal będziesz potrzebował generowanych przez niego wcześniej pieniędzy. Wygaśnie, bo Ciebie zwyczajnie wykończy.

Rób biznes zamiast go budować, a prawdopodobnie stracisz do niego pasję. Zaczniesz go robić "na odwal się". Będzie Cię męczył. Będzie kolidował ze wszystkim w Twoim życiu. Zwłaszcza z rodziną. Pozwolisz mu umrzeć, bo nie będziesz widział perspektywy. Zmarnowany potencjał.

Długoterminowa perspektywa dla przedsiębiorcy bez strategii to albo uświadomienie sobie sprawy z faktu, że mogłeś pójść na etat, byłoby łatwiej i częściej miałbyś wakacje. Albo wykończenie sobie zdrowia i swojego małżeństwa w wyniku nieustannej walki o przetrwanie. Nie warto.

Kiedy strategia przestaje działać, zmień...

Jeżeli coś przestanie działać Ci w strategii, która wcześniej działała, to zazwyczaj przestała działać jakaś metoda lub technika, a nie strategia.

Dlatego, gdy coś przestaje działać, w pierwszej kolejności modyfikujemy metody, a nie całą strategię. Na przykład:

Instagram dwa razy drastycznie zmienił w ciagu ostatniego roku sposób rankingu postów.

We wrześniu 2021 roku wzrosły koszty i pogorszyło się targetowanie reklam na Facebooku, bo Apple wprowadziło modyfikacje w IOS.

Albo TikTok zaczął w 2023 promować dłuższe filmy.

Żadna taka zmiana nie powinna wywrócić dobrej strategii.

Jeśli taka zmiana zabiła Twój biznes, to znaczy, że powiesiłeś całą firmę na technice, której nie kontrolowałeś. Powinieneś "wieszać" techniki na strategii i je modyfikować, gdy zajdzie taka potrzeba. Nie odwrotnie.

Dlaczego Twój biznes Cię męczy, zamiast rosnąć albo stawać się łatwiejszym?

Z tego samego powodu, dlaczego ćwiczenia fizyczne Cię męczą, zamiast powodować wzrost Twoich mięśni albo chudnięcie.

Nie masz oczekiwanych efektów, ponieważ w biznesie skupiasz się na najnowszych technikach - sprzedaży, marketingu, zarządzania - a nie na systematycznym budowaniu biznesu sprawdzonymi metodami.

Ten sam błąd popełniają ludzie, którzy próbują schudnąć, albo zbudować mięśnie.

Jeśli ciągle szukasz kolejnych narzędzi do treningów, kolejnych

trenerów, który nauczą Cię swojej magicznej metody ćwiczeń, kolejnych YouTuberów, który w końcu zdradzą upragniony przez Ciebie sekret, kolejnych programów ćwiczeniowych jeszcze lepiej dopasowanych do Ciebie, to...

Nigdy nie osiągniesz swoich celów skupiając się poszukiwaniu coraz lepszych technik. Osiąganie sukcesu w biznesie czy budowaniu mięśni lub chudnięciu sprowadza się do prostych rzeczy, które ze sobą współgrają, a nie ze sobą walczą, robionych systematycznie przed długi czas.

Procesy i systemy zabijają kreatywność... czyżby?

Apple było "kreatywne" w powszechnym rozumieniu przed 1997 rokiem - miało całą szeroką, ogromną gamę produktów. Laptopy, komputery i peryferia dla każdego typu Klienta. Nie było ani w ofercie ani w reklamach żadnego spójnego systemu.

Byli na skraju bankructwa.

Przyszedł Steve Jobs, wywalił z oferty niema wszystkie produkty. Zostawił cztery - laptop i pc dla użytkownika domowego i laptop i pc dla użytkownika profesjonalnego. Uprościł ofertę i z pomocą Tima Cook'a usystematyzował wszystko, co się dało.

I nagle się okazało, że...

Apple było w stanie robić rewelacyjne, niezwykle kreatywne kampanie i rewelacyjne, niezwykle kreatywne produkty.

Apple za Jobsa nie stało się kreatywne mimo systematyzacji. Stało się kreatywne dzięki systematyzacji. Systematyzacja dała im przestrzeń i zasoby.

Systematyzacja codziennych, powtarzalnych procesów uwalnia zasoby i budzi prawdziwą kreatywność. Co da się usystematyzować powinno być usystematyzowane.

Dlaczego nie masz strategii? A nawet jeżeli ją masz, to dlaczego się jej nie trzymasz?

Odpowiedź na to pytanie jest ważniejsze niż to, jaką strategię wdrożyć. Dlatego...

Jeżeli mentalnie nie będziesz miał dobrze poukładane, jak biznes powinien być zbudowany i po co powinien być budowany w taki a nie inny sposób, to nawet jeżeli dostaniesz najlepszą strategię, jaką można by u Ciebie wdrożyć, to i tak jej nie wdrożysz.

Jeżeli nie będziesz budował strategii z poziomu poprawnie zbudowanej Wizji Życia Przedsiębiorcy (wyobrażenia, jak ma wyglądać Twój biznes z perspektywy Twojego życia) to albo nigdy strategii nie wdrożysz, albo w niej nie wytrwasz.

Studiując te darmowe treści pamiętaj, że w którymś momencie konieczne jest podjęcie działania - wprowadzenie zmiany. Taką zmianą, która daje największe szanse powodzenia wśród małych przedsiębiorców usługowych jest wdrożenie modelu CAPS^2. Aby ten model poznać, zapisz się na najbliższy webinar:

Zapisz się TUTAJ ⬇️

DARMOWY KURS E-MAILOWY

Co zrobić, aby Twój biznes był łatwiejszy?

Podając numer telefonu wyrażasz zgodę na kontakt w celu omówienia zmian, które chcesz wykonać w Twoim biznesie oraz na to, ze kontakt może mieć charakter handlowy lub jego celem może być marketing bezpośredni produktów i usług.
Zgadzam się na przetwarzanie ww. danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego produktów i usług zgodnie z Polityką Prywatności Ventureday P.S.A..

Jak zapisać się na kurs?

1️⃣ Wypełnij formularz swoimi danymi

2️⃣ Odbierz e-mail z prośbą o potwierdzenie subskrypcji
Jeśli e-mail nie dotrze w ciągu 5 minut, sprawdź spam.
Jeśli trafił do spamu, oznacz, że to nie jest spam.

3️⃣ Kliknij w link w e-mailu z prośbą o potwierdzenie subskrypcji

4️⃣ Kolejne lekcje będziesz otrzymywał codziennie o tej samej porze.

Odpowiedzi na częste pytania:

  • Kto będzie przetwarzał moje dane?
  • Jak mogę wypisać się z Waszej listy?
  • Po co Wam mój numer telefonu?
  • Chcę otrzymać cały kurs od razu